Style Sampler

Layout Style

Patterns for Boxed Mode

Backgrounds for Boxed Mode

Search News Posts

Validating credentials, please wait...
ОСНОВНІ ПРАВИЛА ВИБОРУ СИСТЕМИ З УПРАВЛІННЯ КЛІЄНТОПОТОКУ

 ОСНОВНІ ПРАВИЛА ВИБОРУ СИСТЕМИ З УПРАВЛІННЯ КЛІЄНТОПОТОКУ

Через збільшення кількості серйозних коливань курсів валют багато компаній замислюються про перехід з західних рішень автоматизації на вітчизняні. Урізуючи бюджети і вибираючи більш прийнятні за ціною рішення, підприємства хочуть не тільки не втратити в якості, але, по можливості, і виграти, з огляду на постійно звучить риторику імпортозаміщення. У компанії «FSG» ми відзначаємо підвищений інтерес Клієнтів, які бажають перейти зі зрослого в ціні західного продукту на вітчизняний. Які вигоди може отримати Клієнт, обираючи наші рішення і як правильно вибрати систему управління клієнтопотік в нових економічних умовах?

Можна виділити кілька опорних моментів, які дозволять систематизувати вимоги до системи електронної черги і істотно спростити процес вибору необхідного рішення:

  • Формулювання завдання для майбутнього рішення
  • Вибір постачальника
  • Необхідна предметна функціональність системи
  • Необхідна надійність рішення
  • Особливості процесу впровадження системи вартість рішення
  • Можливості взаємодії системи з елементами мережі Клієнта

Для початку варто сформулювати завдання для майбутнього рішення, визначити бачення того, повинна виглядати майбутня система, які функції вона має виконувати. Маючи деякі уявлення про існуючі рішеннях, Клієнт може сформулювати це завдання самостійно. Якщо ж розуміння специфіки системи немає, то завжди можна звернутися за допомогою до фахівців з боку постачальників продукту, які зможуть надати кваліфіковану допомогу у виборі необхідного рішення. Залежно від потреб Клієнтів, готові рішення можуть істотно відрізнятися за функціональністю і використовується обладнання.

Після того, як завдання буде сформульована, можна приступити до вибору постачальника рішення. Має сенс відібрати кілька варіантів і порівняти їх можливості по постачанню цікавить вас обладнання, готовності програмного забезпечення, відповідності його вашим вимогам (бізнес, маркетинг, ІТ) і можливості по потенційної доопрацювання системи, якщо це може знадобитися в майбутньому. Наприклад, закордонні постачальники електронних черг зазвичай пропонують типові рішення з обмеженим функціоналом, без можливості доопрацювання під індивідуальні завдання Клієнта. Або ж пропоновані варіанти доробок можуть коштувати, як повноцінний програмний продукт.

Далі варто визначитися з предметною функціональністю системи, яка, в свою чергу, буде впливати на апаратну частину рішення. Припустимо, якщо потрібно тільки реєструвати відвідувачів в черзі, видаючи їм талончики, і відображати номер викликаний відвідувача на інформаційному табло, то для такого рішення буде досить терміналу вибору послуг та інформаційного табло. Але в залежності від пропонованих до системи вимог, можуть також використовуватися додаткові елементи у вигляді індивідуальних інформаційних табло (для відображення інформації про викликаний клієнта над робочим місцем) і інші компоненти (наприклад, апаратні пульти оцінки якості, пульти операторів).

Також корисно буде вивчити параметри надійності рішення. Багато постачальників електронних систем управління чергою в описі технічних характеристик компонентів системи вказують такі параметри, як «гарантований термін експлуатації», «напрацювання на відмову» і ін. – на них варто звернути увагу. Крім того, має сенс поцікавитися роком випуску використовуваних апаратних компонентів, щоб уникнути ситуації відсутності необхідних комплектуючих для ремонту або заміни.

Наступний момент – впровадження. Теоретично, Клієнт може своїми силами встановити і запустити в експлуатацію рішення будь-якого ступеня складності. Однак є ряд важливих моментів, на які варто звернути увагу. Зазвичай, постачальник системи (якщо він же є інтегратором рішення) дає гарантію на виконані роботи. У разі самостійного виконання робіт Клієнтом таку гарантію, зрозуміло, ніхто не дасть. Крім того, якщо в процесі монтажу компанією-постачальником будь-яке обладнання буде пошкоджено, постачальник замінить його своїми силами і за свій рахунок.У разі ж пошкодження компонентів системи фахівцями Клієнта або залученими третіми особами, вартість підмінного обладнання або ремонту, що вийшов з ладу компонента повністю ляже на Клієнта.

Важливий аспект – це комунікації електронної черги в рамках загальної системи компанії. Наприклад, офіс оброблений мармуром, і вимога Клієнта – ніяких монтажних робіт, які зачіпають облицювання приміщення. Відповідно, має сенс орієнтуватися на компанії, що пропонують в своєму арсеналі бездротові рішення. Також потрібно враховувати умови для подальшого обслуговування елементів електронної черги в процесі експлуатації. Іноді, в процесі обслуговування буває досить проблематично дістатися до елементів системи, які при установці рішення ставилися в найменш помітних, але абсолютно непридатних для сервісу місцях.Крім того, щоб уникнути нестабільної роботи системи, слід звернути увагу на те, щоб рішення було найбільш типовим і грунтувалося на сучасних стандартах обладнання та обміну даними.

При вивченні пропонованого рішення варто також взяти до уваги можливості компанії з модернізації продукту, тиражування рішення. Крім того, слід враховувати досвід компанії-постачальника. Слід вивчити відгуки від Клієнтів, які раніше вибрали даний продукт на предмет впровадження, роботи і технічного обслуговування, відвідайте об’єкти з встановленим, що цікавлять вас рішенням, поспілкуйтеся з споживачами, які обрали продукт до вас.

І останній, але один з найважливіших аспектів при виборі рішення, звичайно ж, – ціна. З чого складається підсумкова ціна рішення, яка система ліцензування програмної частини? Це може бути разова оплата або підписка. Які використовуються апаратні комплектуючі (функціональність, надійність, дизайн)? Скільки при цьому варто технічна підтримка (якщо вона потрібна)? Дуже важливо розуміти сукупну вартість володіння рішенням.

Часто недосвідчений Клієнт розглядає проект тільки як покупку програмного забезпечення на електронну чергу. При цьому компанії-постачальники ставлять на електронну чергу символічну, занижену ціну. Клієнт купує цю коробку і тільки потім розуміє, що вона працює тільки з застарілим обладнанням, її важко обслуговувати і складно підібрати сумісний сучасне обладнання в разі потреби в розширенні або заміни вийшов з ладу компонента. У підсумку, ініціювавши проект по впровадженню електронної черги, він не вирішує свою задачу швидко, а втягується в довгий діалог з недобросовісними постачальниками і дистриб’юторами.

Електронна черга – це не коробка, а рішення. І рішення це може бути в залежності від досвіду і репутації інтегратора або легким і простим для клієнта, або складним і, в перспективі, вельми дорогим.

В даний час вітчизняні постачальники пропонують системи, порівнянні за якістю і функціональності з зарубіжними аналогами, але за меншу суму, завдяки ціннику в рублях. Крім того, Клієнту гарантується швидкий відгук від постачальника, або виробника, оскільки українська компанія не має мовного бар’єру і легко доступна. Користувачеві є куди звернутися і отримати відповідь, рекомендацію, оновлення.Наші Клієнти, які перейшли з імпортних систем, відзначали проблему ментального відмінності в роботі з рішеннями зарубіжних постачальників, складність отримання консультацій фахівців, оновлень системи, високу вартість комплектуючих при технічному обслуговуванні. Українська система обіцяє прямий контакт, без зайвих проблем з дистриб’юторами.